Toen we 's ochtends met z'n allen verzamelden aan het station van Tielt om richting Amsterdam te vertrekken, was het al warm en zonnig, dit was een goed teken voor de rest van onze reis. Op de trein speelden we gezelschapsspelletjes om de tijd wat te doden. Toen we aankwamen in het hotel konden we onze koffers in een aparte kamer leggen en vertrokken we te voet door verschillende parken. Daar konden we 's middags gezellig iets eten. Daarna konden we genieten van Het Scheepvaartmuseum, waar we veel bijleerden hoe het er vroeger aan toe ging op een schip.
Toen we uiteindelijk de bootjes vonden konden we genieten onder een stralende zon van een boottocht door de straten van Amsterdam. In het hotel konden we ons avondeten bestellen en vertrokken daarna met z'n allen richting de karaokebar. De leerkrachten zongen de avond in met een liedje van Marco Borsato. 's Avonds keerden we moe maar voldaan terug naar het hotel.

De tweede dag gingen we met z'n allen naar het voetbalstadium van de ploeg Ajax, het was zeker de moeite waard om dit gezien te hebben. In de namiddag was het de bedoeling om de stad Amsterdam wat meer te leren kennen door een fotozoektocht. Onderweg waren er wat tussenstops en kregen we een ijsje. Het was een super toffe namiddag en we hadden veel geluk met het mooie weer! 's Avonds brachten we een bezoekje aan het wassenbeeldenmuseum "Madame Tussauds” waar we met onze grootste idolen een selfie van dichtbij konden nemen. Na het bezoek konden we nog even bijpraten met vrienden op de kamer.

De derde en laatste dag pakten we onze koffers om terug te keren naar Tielt maar het bezoek aan het Body World museum mocht zeker niet ontbreken op ons lijstje! Dit was een museum over ons lichaam en waar lichaamsdelen van echte mensen te bezichtigen waren. We hebben veel bijgeleerd en weten nu wat meer hoe ons lichaam er vanbinnen uitziet. Na de middag sloten we onze citytrip af met een fotoworkshop bij "FOAM". We kregen wat meer informatie over hoe we het best onze foto's nemen en waar we allemaal moeten op letten tijdens het nemen van een foto. Op het einde konden we zelf wat foto's nemen.

We kunnen met een leuke terugblik kijken naar een geslaagde en leuke studiereis naar Amsterdam!